Jako że dystrybucja żywności to nasza pasja, opracowaliśmy Politykę żywieniową promującą zdrowy styl życia.
Specjalizując się w dystrybucji żywności na skalę międzynarodową, Grupa Jeronimo Martins świadoma jest spoczywającego na niej obowiązku wspierania konsumentów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji sprzyjających zdrowemu stylowi życia i realizuje ten obowiązek w drodze rozwijania i promocji oferty zdrowych, bezpiecznych i szeroko dostępnych produktów żywnościowych o bogatej wartości odżywczej.
W myśl zasady Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Jeronimo Martins pragnie wnieść swój wkład w zapobieganie chorobom związanym z nieprawidłowym odżywianiem, obejmującym m.in. otyłość, cukrzycę, osteoporozę i choroby sercowo-naczyniowe poprzez wzięcie czynnego udziału w ogólnoświatowej walce z poważnymi problemami dotyczącymi zdrowia publicznego.
Zasady Polityki Żywieniowej
Wdrażając tę politykę, Grupa Jerónimo Martins kieruje się zasadami/ rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO):
- Zagwarantowanie bezpieczeństwa produktów poprzez wdrażanie schematów umożliwiających kontrolę łańcucha dostaw żywności, zapewnienie wysokiego poziomu ochrony i zaufania konsumentów;
- Zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa;
- Oferowanie konsumentom szerokiego wyboru produktów, który sprzyja zrównoważonej i urozmaiconej diecie;
- Zwiększenie dostępności oraz przystępności produktów o bogatym profilu odżywczym;
- Nieustanne dążenie do optymalizacji profilu odżywczego oferowanych produktów;
- Dbałość o opatrzenie produktów przydatnymi, wyczerpującymi, rzetelnymi, czytelnymi, zwięzłymi oraz zrozumiałymi informacjami;
- Wychodzenie naprzeciw zapotrzebowaniu konsumentów na rzetelne i wiarygodne informacje dotyczące organizmów genetycznie modyfikowanych (GMO), alergenów itd.;
- Współpraca z odpowiednimi organami i przedstawicielami władz w zakresie rozpowszechniania i realizacji ogólnokrajowych programów żywieniowych;
- Prowadzenie wśród konsumentów kampanii informacyjnych, dotyczących wartości odżywczych i bezpieczeństwa żywności, sprzyjających kształtowaniu się zdrowych nawyków żywieniowych;
- Wspieranie konsumentów w przygotowywaniu produktów w optymalny z punktu widzenia zdrowia sposób;
- Wprowadzanie do sprzedaży produktów przeznaczonych dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi;
- Odpowiedzialny marketing, w szczególności w odniesieniu do dzieci.
Filary Polityki Żywieniowej
Aby zapewnić realizację tych zasad, polityka rozwoju produktów marki własnej Jerónimo Martins została opracowana na bazie sześciu podstawowych filarów:
- Profil odżywczy,
- Składniki,
- Oznakowanie,
- Wielkość porcji,
- Ciągłe doskonalenie produktów,
- Komunikacja.
Dodatkowo, Grupa przywiązuje szczególną wagę do podawania na etykietach informacji o zawartości soli, tłuszczu (w tym kwasów tłuszczowych nasyconych i kwasów tłuszczowych trans), cukru, dodatków, mikroskładników odżywczych, wielkości porcji oraz wartości odżywczych na porcję produktu.
Wszystkie te działania, realizowane w ramach Polityki Żywieniowej Grupy, podlegać będą monitorowaniu i raportowaniu w celu oceny ich wpływu i zakresu ich przestrzegania.