strona główna
  • Kim jesteśmy
    • Nasza firma
    • Wartości
    • Partnerstwa
    • Nagrody
    • 25 lat biedronki
    • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
    • Raport zrównoważonego rozwoju
    • Jakość w Biedronce
    • Partnerzy handlowi Biedronki
    • Biedronka a środowisko
    • Biedronka społecznie
    • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
strona główna
Szukaj
  • Kim jesteśmy
  • Nasza firma
  • Wartości
  • Partnerstwa
  • Nagrody
  • 25 lat biedronki
  • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
  • Raport zrównoważonego rozwoju
  • Jakość w Biedronce
  • Partnerzy handlowi Biedronki
  • Biedronka a środowisko
  • Biedronka społecznie
  • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
Obserwuj nas
Udostępnij
Partnerzy handlowi Biedronki

Dbamy o dobrostan zwierząt

W Biedronce przestrzegamy wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/63/ UE i nie pozwalamy na testowanie produktów marki własnej i produktów świeżych na zwierzętach. Wyjątek stanowią produkty żywnościowe dla zwierząt, w przypadku których z udziałem zwierząt przeprowadza się badania sensoryczne, a także produkty do zwalczania lub eliminacji pasożytów.

W 2019 r. 25% przedsiębiorstw jaj sprzedawanych w naszych sklepach pochodzi od kur z chowu z wolnego wybiegu, chowu ściółkowego lub ekologicznego (w 2018 r. Było to 20% badania jaj). 

W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka podjęła strategię, aby do końca 2021 roku wycofać z oferty świeże jaja pochodzące z chowu klatkowego. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin.

Pierwszym regionem sieci, który wprowadza tę zmianę, jest Warszawa - już od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego. Konsekwentnie dążymy do realizacji naszego zobowiązania, także promując jaja z chowów alternatywnych.
Decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
Screenshot 2020-08-12 at 17.14.48.png
Aby wypróbować bardziej świadomy wybór obszarów, opracowaliśmy też systemy systemów produktów marki własnej  - teraz opakowania produktów również do sprzedaży produktów na temat ochrony lub dobrostanu zwierząt. Od 2019 r. zaczęliśmy wprowadzać oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany Go Vege czy tofu Go Vege) oraz o jajach lub żółtkach od kur pochodzących z chowu alternatywnego w składzie produktów (np. majonez Madero czy makaron Szlachecki).

Biedronka zdecydowała się wyeliminować jaja z chowukowego z produktów marek, niestety w swoim składzie, w tym jaja przetworzone. Zobowiązuje się osiągnąć ten cel do końca 2025 roku.

Screenshot 2020-08-12 at 17.16.53.png
Własny standard dedykowany dla produktów odpowiednich dla wegetarian i wegan jest gwarancją, że produkt został zbadany w zakresie składników składników produktów zwierzęcego, dostawca przeszedł procedura kwalifikacyjna.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Partnerzy handlowi Biedronki
Polityka Zrównoważonego Pozyskiwania Zasobów
Partnerzy handlowi Biedronki
Zobowiązania Grupy JM
Partnerzy handlowi Biedronki
Raport CSR - rozdział
Logo jeronimo martinsLogo
Obserwuj nas
Strona główna
Kim jesteśmy
Nasza firmaWartościPartnerstwaNagrody25 lat biedronkiGrupa Jeronimo Martins
Nasza odpowiedzialnośćRaport zrównoważonego rozwojuJakość w BiedroncePartnerzy handlowi BiedronkiBiedronka a środowiskoBiedronka społecznieBiedronka to ludzie
Klauzula RODO