strona główna
  • Kim jesteśmy
    • Nasza firma
    • Wartości
    • Partnerstwa
    • Nagrody
    • 25 lat biedronki
    • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
    • Raport zrównoważonego rozwoju
    • Jakość w Biedronce
    • Partnerzy handlowi Biedronki
    • Biedronka a środowisko
    • Biedronka społecznie
    • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
strona główna
Szukaj
  • Kim jesteśmy
  • Nasza firma
  • Wartości
  • Partnerstwa
  • Nagrody
  • 25 lat biedronki
  • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
  • Raport zrównoważonego rozwoju
  • Jakość w Biedronce
  • Partnerzy handlowi Biedronki
  • Biedronka a środowisko
  • Biedronka społecznie
  • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
Obserwuj nas
Udostępnij
Partnerzy handlowi Biedronki

Dbamy o dobrostan zwierząt

W Biedronce przestrzegamy wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/63/ UE i nie pozwalamy na testowanie produktów marki własnej i produktów świeżych na zwierzętach. Wyjątek stanowią produkty żywnościowe dla zwierząt, w przypadku których z udziałem zwierząt przeprowadza się badania sensoryczne, a także produkty do zwalczania lub eliminacji pasożytów.

W 2019 r. 25% świeżych jaj sprzedawanych w naszych sklepach pochodziło od kur z chowu z wolnego wybiegu, chowu ściółkowego lub ekologicznego (w 2018 r. było to 20% świeżych jaj). W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka podjęła zobowiązanie, aby do końca 2021 roku wycofać z oferty świeże jaja pochodzące z chowu klatkowego. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin. 
Pierwszym regionem sieci, który wprowadza tę zmianę, jest Warszawa - już od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego. Konsekwentnie dążymy do realizacji naszego zobowiązania, także promując jaja z chowów alternatywnych.
Decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
Screenshot 2020-08-12 at 17.14.48.png
Aby promować bardziej świadomy wybór konsumentów, opracowaliśmy też systemy znakowania produktów marki własnej - teraz opakowania produktów służą również do dostarczania informacji klientom na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt. Od 2019 r. zaczęliśmy wprowadzać oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany Go Vege czy tofu Go Vege) oraz o jajach lub żółtkach od kur pochodzących z chowu alternatywnego w składzie produktów (np. majonez Madero czy makaron Szlachecki).
Screenshot 2020-08-12 at 17.16.53.png
Własny standard dedykowany dla produktów odpowiednich dla wegetarian i wegan jest gwarancją, że produkt został zbadanych w zakresie obecności składników pochodzenia zwierzęcego, a dostawca przeszedł procedurę kwalifikacyjną.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Partnerzy handlowi Biedronki
Polityka Zrównoważonego Pozyskiwania Zasobów
Partnerzy handlowi Biedronki
Zobowiązania Grupy JM
Partnerzy handlowi Biedronki
Raport CSR - rozdział
Logo jeronimo martinsLogo
Obserwuj nas
Strona główna
Kim jesteśmy
Nasza firmaWartościPartnerstwaNagrody25 lat biedronkiGrupa Jeronimo Martins
Nasza odpowiedzialnośćRaport zrównoważonego rozwojuJakość w BiedroncePartnerzy handlowi BiedronkiBiedronka a środowiskoBiedronka społecznieBiedronka to ludzie
Klauzula RODO