W Biedronce jesteśmy świadomi, że właściwy sposób żywienia ma kluczowy wpływ na dobre zdrowie i jakość życia oraz leży u podstaw sukcesu wielu celów zdefiniowanych w ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Niezmiennie od 2014 roku poprawiamy skład i profil odżywczy produktów naszych marek własnych.
Dokonujemy reformulacji, czyli poprawy składu produktów poprzez m.in. zmniejszanie zawartości takich składników jak sól, cukier czy tłuszcz, których nadmierne spożycie może prowadzić do rozwoju chorób dietozależnych. Co istotne, w naszych działaniach często wyprzedzamy rynek i obowiązujące regulacje prawne.
Dbamy o „czystą etykietę”, czyli możliwie jak najprostszy skład produktów. Zamieniamy cukier m.in na owoce, sól np. na przyprawy i rezygnujemy z „kontrowersyjnych”składników. Nie używamy prawie połowy spośród dopuszczonych prawem polskimi europejskim dodatków do żywności. Poprawiamy właściwości żywieniowe produktu, jednocześnienie pogarszając jego walorów smakowych, konsystencji, koloru, a przede wszystkim jego bezpieczeństwa.

W 2020 roku 78 produktów (o 46 więcej niż w roku 2019) zostało poddanych reformulacji zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce żywieniowej sieci Biedronka.

Reformulacja produktów dla dzieci
Wszystkie marki własne przeznaczone dla dzieci są wolne od substancji konserwujących, glutaminianu monosodowego, fosforanów oraz syropu glukozowo-fruktozowego i substancji słodzących. W 2020 roku poddaliśmy reformulacji 11 produktów dla dzieci:

Jesteśmy przekonani, że poprawa składu i wartości odżywczej naszych produktów to jedno z naszych najważniejszych zadań bezpośrednio przekładających się na pozytywny wpływ na zdrowie klientów. Wierzymy, że potrafimy to zrobić nie wbrew gustom, ale z uwzględnieniem potrzeb i nawyków żywieniowych polskich konsumentów.