strona główna
  • Kim jesteśmy
    • Nasza firma
    • Wartości
    • Partnerstwa
    • Nagrody
    • 25 lat biedronki
    • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
    • Raport zrównoważonego rozwoju
    • Jakość w Biedronce
    • Partnerzy handlowi Biedronki
    • Biedronka a środowisko
    • Biedronka społecznie
    • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
strona główna
Szukaj
  • Kim jesteśmy
  • Nasza firma
  • Wartości
  • Partnerstwa
  • Nagrody
  • 25 lat biedronki
  • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
  • Raport zrównoważonego rozwoju
  • Jakość w Biedronce
  • Partnerzy handlowi Biedronki
  • Biedronka a środowisko
  • Biedronka społecznie
  • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
Obserwuj nas
Dobra Torba Biedronki
Udostępnij
Biedronka a środowisko

Dobra Torba Biedronki

13.08.2021

Udostępnij

Nie marnuję, bo dobrze przechowuję – pod takim hasłem 23 września 2021 roku wystartowała druga edycja akcji Dobra Torba. W jej ramach w sklepach sieci Biedronka pojawią się specjalne papierowe torby wspierające Banki Żywności, do których trafi 20 gr ze sprzedaży każdej z nich. Dzięki temu każdy klient ma możliwość wsparcia Banków Żywności swoimi działaniami zakupowymi. Co więcej, tegorocznej towarzyszy specjalna kampania edukacyjna dotycząca przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Rocznie w Polsce marnuje się prawie 5 milionów ton żywności. Najwięcej, bo aż 60% (prawie 3 miliony ton!) – wyrzucamy w naszych domach. Według raportu Federacji Banków Żywności głównymi powodami są: przekroczenia terminów ważności, niezdatność do spożycia oraz fakt,  że po prostu przygotowaliśmy lub kupiliśmy za dużo żywności.
Badania IOŚ-PIB, SGGW w ramach projektu PROM, 2020 r.,

Badania IOŚ-PIB, SGGW w ramach projektu PROM, 2020 r.,

Wchodząc specjalną stronę internetową www.biedronka.pl/dobratorba klienci mogą dowiedzieć się jak przechowywać żywność, tak aby najdłużej zachować jej przydatność do spożycia i tym samym ograniczyć jej marnowanie. Dowiedzą się m.in. czy pieczywo lepiej jest przechowywać w materiałowych, czy w papierowych woreczkach. Czy ogórek lepiej jest schować do lodówki, czy zostawić na wierzchu. Dowiedzieć się tego można również bezpośrednio z grafik zamieszczonych na „Dobrej Torbie”.  
niemarnowanie.jpg
Ograniczenie marnowania żywności jest jednym z kluczowych zobowiązań w ramach społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka. Żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia przekazywana jest organizacjom pożytku publicznego, w tym Bankom Żywności. W 2020 roku niemal 2 tys. sklepów sieci Biedronka przekazało w sumie 12,4 tys. ton żywności, wartej ponad 130 mln zł.

Marnotrawstwo żywności w gospodarstwach domowych  występuje w bardzo dużej skali. Dlatego też jest to obszar do poprawy. Aby to się zadziało musimy mieć wiedzę ale również zmienić nasze nawyki.  Dlatego też należy uczyć  społeczeństwo i  promować proekologiczne postawy. Cieszę się, że Dobra Torba oprócz funkcji użytkowej spełnia też rolę edukacyjną.  Tym samym pozytywnie będzie oddziaływać zarówno na społeczeństwo jak również naszą organizację.

Beata Ciepła, prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Biedronka przekazywanie żywności (3).jpg
Akcja sieci Biedronka i Federacji Polskich Banków Żywności nawiązuje do przypadającego na 29 września Międzynarodowego Dnia Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności. Dobra Torba to wspólna inicjatywa Biedronki i Federacji Polskich Banków Żywności - organizacji skupiającej instytucje zajmujące się przekazywaniem żywności potrzebującym, a więc ratowaniem jej przed zmarnowaniem. Akcja zadebiutowała w maju 2019 roku – dzięki sprzedaży 1 mln toreb, Biedronka przekazała na rzecz Federacji 200 tys. zł.
Więcej informacji o działaniach Biedronki i Banków Żywności oraz kampanii na stronie http://biedronka.pl/dobratorba.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Biedronka a środowisko
Biedronka otwiera hotele!
Biedronka a środowisko
Sorteusz informuje, jak poprawnie się sortuje!
Biedronka a środowisko
Raport CSR - rozdział
Obserwuj nas
Strona główna
Kim jesteśmy
Nasza firmaWartościPartnerstwaNagrody25 lat biedronkiGrupa Jeronimo Martins
Nasza odpowiedzialnośćRaport zrównoważonego rozwojuJakość w BiedroncePartnerzy handlowi BiedronkiBiedronka a środowiskoBiedronka społecznieBiedronka to ludzie
Klauzula RODO