Poza audytami jakości i bezpieczeństwa, przeprowadzamy regularne audyty środowiskowe i społeczne dostawców naszych marek własnych i towarów łatwo psujących się, aby mieć pewność, że przestrzegają oni prawa, Kodeksu Postępowania Grupy Jerónimo Martins oraz najlepszych praktyk. Kontrolowani są zarówno nowi dostawcy, jak i przedsiębiorstwa współpracujące z naszą siecią od lat, a także, w przypadku kwestii środowiskowych, usługodawcy.
Audyty środowiskowe mogą skutkować jednym z czterech wyników: doskonałym, dobrym,zadowalającym albo niezadowalającym.
Od 2021 roku kryteria środowiskowe spełniane przez dostawców mają taką samą wagę jak wszystkie inne elementy oceny dostawców, a ich przestrzeganie jest niezbędne dla prowadzenia współpracy z całą Grupą Jerónimo Martins, czyli również z naszą siecią. Audyty prowadzą niezależne podmioty zewnętrzne, a ocena obejmuje około 100 kryteriów, podzielonych na dziewięć obszarów:

W 2021 roku przeprowadziliśmy 35 audytów środowiskowych dla dostawców produktów świeżych i marki własnej oraz 20 dla dostawców usług. Zdecydowana większość tych kontroli – 82% – zakończyła się wynikiem pozytywnym. Jeśli audyt wykaże nieprawidłowości, przedstawiamy kontrahentowi plan działań naprawczych, który musi wdrożyć w ciągu maksymalnie sześciu miesięcy. Zastrzegamy sobie prawo do zawieszenia współpracy, jeżeli nie wprowadzi uzgodnionych zmian.
Wszyscy nowi dostawcy marek własnych są zobowiązani do wypełnienia ankiety środowiskowej,w której pytamy m.in. o posiadane certyfikaty oraz pozwolenia środowiskowe,gospodarkę wodno-ściekową, zarządzanie odpadami oraz emisje do atmosfery.
Audyty społeczne skutkują wynikami: doskonałym, bardzo dobrym, dobrym, zadowalającym lub niezadowalającym.
Sprawdzamy zgodność działań dostawców z polskimi i międzynarodowymi przepisami dotyczącymi praw człowieka oraz przestrzeganie najlepszych praktyk opracowanych przez Consumer Goods Forum. Audyty społeczne – podobnie jak środowiskowe – prowadzi niezależna jednostka, która ocenia 120 kryteriów podzielonych na 12 kategorii, między innymi:

W 2021 roku przeprowadziliśmy 18 audytów społecznych, z których 78% zakończyło się wynikiem „doskonałym”, 17% „bardzo dobrym”, a 5% „niezadowalającym”. Wszystkim dostawcom, u których stwierdzono niezgodności przedstawiono plan działań naprawczych, który powinien zostać wdrożony w ciągu maksymalnie dwunastu miesięcy, w zależności od tego, jak poważne niezgodności, zostały zidentyfikowane. Z dostawcami, w przypadku których występują krytyczne niezgodności dodatkowo nawiązywane są regularne kontrakty na okres do sześciu miesięcy w celu oceny realizacji działań naprawczych. W przypadku braku jakichkolwiek dowodów na postępy, zgodnie z Polityką zrównoważonego pozyskiwania zasobów, zastrzegamy sobie prawo do zawieszenia współpracy biznesowej.