strona główna
  • Kim jesteśmy
    • Nasza firma
    • Wartości
    • Partnerstwa
    • Nagrody
    • 25 lat biedronki
    • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
    • Raport zrównoważonego rozwoju
    • Jakość w Biedronce
    • Partnerzy handlowi Biedronki
    • Biedronka a środowisko
    • Biedronka społecznie
    • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
strona główna
Szukaj
  • Kim jesteśmy
  • Nasza firma
  • Wartości
  • Partnerstwa
  • Nagrody
  • 25 lat biedronki
  • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
  • Raport zrównoważonego rozwoju
  • Jakość w Biedronce
  • Partnerzy handlowi Biedronki
  • Biedronka a środowisko
  • Biedronka społecznie
  • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
Obserwuj nas
Dbamy o dobrostan zwierząt
Udostępnij
Partnerzy handlowi Biedronki

Dbamy o dobrostan zwierząt

Udostępnij

W ramach marek własnych wprowadzamy produkty spełniające kryteria dobrostanu zwierząt przewyższające standardy rynkowe. Jednocześnie prowadzimy ciągłe działania edukacyjne, których celem jest uwrażliwianie klientów na to jaką wagę mają warunki, w których hodowane są zwierzęta. 

Nie używamy dodatków transgenicznych, pochodzenia zwierzęcego ani roślinnego. Nie współpracujemy z dostawcami stosującymi hormony wzrostu, które są zakazane przez prawodawstwo do użycia w procesie hodowli, a antybiotyki dopuszczamy wyłącznie w celach terapeutycznych, nigdy zapobiegawczo lub w celu przyspieszania wzrostu. Nie sprzedajemy również produktów, które były testowane na zwierzętach (z wyjątkiem testów organoleptycznych karmy dla zwierząt domowych).
Od 2022 roku będziemy zwracać szczególną uwagę na dobrostan zwierząt w trakcie okresowych audytów u dostawców świeżego mięsa posiadających proces ubojowy. Nasza ocena dobrostanu ma wpływ na ostateczną ocenę dostawcy. Kryteria określono na podstawie obowiązujących przepisów europejskiego i polskiego prawa weterynaryjnego oraz uznane europejskie standardy dobrostanowe.

Wycofanie jaj klatkowych

W trosce o dobrostan zwierząt 31 grudnia 2021 roku wycofaliśmy świeże jaja klatkowe z oferty. Zrobiliśmy to na cztery lata przed pierwotnie zadeklarowanym terminem. Pierwszym regionem sieci, który wprowadził tę zmianę, jest Warszawa, gdzie od 1 stycznia 2021 roku sprzedawane są jaja świeże tylko z chowu alternatywnego. Do końca pierwszego kwartału 2022 roku wyeliminowaliśmy jaja z chowu klatkowego ze składu produktów marki własnej.
W 2021 roku przeprowadziliśmy dokładną „paszportyzację” ferm dostarczających jaja do naszej sieci. Sprawdziliśmy liczbę kur oraz pozyskiwanych z fermy jaj. Do maja 2022 roku zweryfikowaliśmy ponad 130 ferm ściółkowych, wolnowybiegowych i ekologicznych. Poznaliśmy ich maksymalny potencjał i aktualne możliwości produkcyjne. Dzięki temu wiemy, ile jaj mamy do dyspozycji oraz jakich ras są kury, które je znoszą.
_DSC0461 (2).jpg
Nasze działania zyskały uznanie w oczach ekspertów. Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy tytuł Lidera Zmian w Rankingu Odpowiedzialnego Biznesu Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Uznanie jurorów zdobyły: przejrzystość, postęp w wycofywaniu jaj klatkowych oraz udział jaj z chowu alternatywnego w sprzedaży ogółem.

Kurczak z wolnego wybiegu

Oferowane przez nas kurczaki z chowu na wolnym wybiegu od lat cieszą się uznaniem klientów. Przyjęte w naszej sieci standardy hodowli drobiu zakładają żywienie wyłącznie paszą roślinną, bez składników modyfikowanych genetycznie, a także specjalny program zapobiegania chorobom zamiast podawania kurczętom antybiotyków. Tak hodowane kurczaki mają do dyspozycji przestrzeń życiową większą niż w chowie intensywnym. Maksymalne zagęszczenie w przypadku kurczaka z wolnego wybiegu wynosi nie więcej niż 27,5 kg masy żywej na m2. Ponadto kurczaki mają dostęp do świeżego powietrza, a ich minimalny wiek ubojowy wynosi 70 dni (dla porównania kurczak z chowu intensywnego może być ubijany nawet już po 32 dniach chowu).
kurczak.png
Więcej na ten temat świeżego mięsa w sieci Biedronka piszemy na stronie https://www.biedronka.pl/pl/kraina-mies-nature 
W produktach marek własnych wykorzystujemy wołowinę, drób i cielęcinę wyłącznie krajowej produkcji. W 2021 roku w Grupie Jerónimo Martins opracowano standard Animal Welfare. W 2022 roku będzie on wdrażany wśród producentów mięsa naszej marki własnej. Standard przewiduje regularne audyty współpracujących z nami ubojni, a na dalszym etapie wdrażania oraz doskonalenia standardu również hodowli. Dostawcy będą zobowiązani do tego, aby wszyscy hodowcy dostarczający żywiec, z którego pozyskiwane jest mięso do produkcji, spełniali wymagania standardu.
Standard Animal Welfare Grupy Jerónimo Martins zapewnia:
  • wolność od głodu i pragnienia – zapewnienie zwierzętom stałego dostępu do świeżej wody i paszy,
  • wolność od dyskomfortu – zapewnienie odpowiedniego miejsca wypoczynku i schronienia,
  • wolność od bólu, urazów i chorób – działania prewencyjne, profilaktyka, szybka diagnostyka i leczenie,
  • wolność od strachu i stresu – odpowiednia opieka i eliminacja czynników stresogennych,
  • umożliwienie naturalnych zachowań – zapewnienie odpowiedniej przestrzeni i warunków oraz towarzystwa tego samego gatunku.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Partnerzy handlowi Biedronki
Raport CSR - rozdział
Partnerzy handlowi Biedronki
Zobowiązania Biedronki na lata 2021-2023
Partnerzy handlowi Biedronki
Polityka Zrównoważonego Pozyskiwania Zasobów
Obserwuj nas
Strona główna
Kim jesteśmy
Nasza firmaWartościPartnerstwaNagrody25 lat biedronkiGrupa Jeronimo Martins
Nasza odpowiedzialnośćRaport zrównoważonego rozwojuJakość w BiedroncePartnerzy handlowi BiedronkiBiedronka a środowiskoBiedronka społecznieBiedronka to ludzie
Klauzula RODO