strona główna
  • Kim jesteśmy
    • Nasza firma
    • Wartości
    • Partnerstwa
    • Nagrody
    • 25 lat biedronki
    • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
    • Raport zrównoważonego rozwoju
    • Jakość w Biedronce
    • Partnerzy handlowi Biedronki
    • Biedronka a środowisko
    • Biedronka społecznie
    • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
strona główna
Szukaj
  • Kim jesteśmy
  • Nasza firma
  • Wartości
  • Partnerstwa
  • Nagrody
  • 25 lat biedronki
  • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
  • Raport zrównoważonego rozwoju
  • Jakość w Biedronce
  • Partnerzy handlowi Biedronki
  • Biedronka a środowisko
  • Biedronka społecznie
  • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
Obserwuj nas
Polityka Żywieniowa
Udostępnij
Jakość w Biedronce

Polityka Żywieniowa

06.09.2022

Udostępnij

Jako że dystrybucja żywności to nasza pasja, opracowaliśmy Politykę żywieniową promującą zdrowy styl życia.

Specjalizując się w dystrybucji żywności na skalę międzynarodową, Grupa Jeronimo Martins świadoma jest spoczywającego na niej obowiązku wspierania konsumentów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji sprzyjających zdrowemu stylowi życia i realizuje ten obowiązek w drodze rozwijania i promocji oferty zdrowych, bezpiecznych i szeroko dostępnych produktów żywnościowych o bogatej wartości odżywczej.
W myśl zasady Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Jeronimo Martins pragnie wnieść swój wkład w zapobieganie chorobom związanym z nieprawidłowym odżywianiem, obejmującym m.in. otyłość, cukrzycę, osteoporozę i choroby sercowo-naczyniowe poprzez wzięcie czynnego udziału w ogólnoświatowej walce z poważnymi problemami dotyczącymi zdrowia publicznego.

Zasady Polityki Żywieniowej

Wdrażając tę politykę, Grupa Jerónimo Martins kieruje się zasadami/ rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO):
  • Zagwarantowanie bezpieczeństwa produktów poprzez wdrażanie schematów umożliwiających kontrolę  łańcucha dostaw żywności, zapewnienie wysokiego poziomu ochrony i zaufania konsumentów;
  • Zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa;
  • Oferowanie konsumentom szerokiego wyboru produktów, który sprzyja zrównoważonej i urozmaiconej diecie;
  • Zwiększenie dostępności oraz przystępności produktów o bogatym profilu odżywczym;
  • Nieustanne dążenie do optymalizacji profilu odżywczego oferowanych produktów;
  • Dbałość o opatrzenie produktów przydatnymi, wyczerpującymi, rzetelnymi, czytelnymi, zwięzłymi oraz zrozumiałymi informacjami;
  • Wychodzenie naprzeciw zapotrzebowaniu konsumentów na rzetelne i wiarygodne informacje dotyczące organizmów genetycznie modyfikowanych (GMO), alergenów itd.;
  • Współpraca z odpowiednimi organami i przedstawicielami władz w zakresie rozpowszechniania i realizacji ogólnokrajowych programów żywieniowych;
  • Prowadzenie wśród konsumentów kampanii informacyjnych, dotyczących wartości odżywczych i bezpieczeństwa żywności, sprzyjających kształtowaniu się zdrowych nawyków żywieniowych;
  • Wspieranie konsumentów w przygotowywaniu produktów w optymalny z punktu widzenia zdrowia sposób;
  • Wprowadzanie do sprzedaży produktów przeznaczonych dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi;
  • Odpowiedzialny marketing, w szczególności w odniesieniu do dzieci.

Filary Polityki Żywieniowej

Aby zapewnić realizację tych zasad, polityka rozwoju produktów marki własnej Jerónimo Martins została opracowana na bazie sześciu podstawowych filarów:
  • Profil odżywczy,
  • Składniki,
  • Oznakowanie,
  • Wielkość porcji,
  • Ciągłe doskonalenie produktów,
  • Komunikacja.
Dodatkowo, Grupa przywiązuje szczególną wagę do podawania na etykietach informacji o zawartości soli, tłuszczu (w tym kwasów tłuszczowych  nasyconych i kwasów tłuszczowych trans), cukru, dodatków, mikroskładników odżywczych, wielkości porcji oraz wartości odżywczych na porcję produktu.
Wszystkie te działania, realizowane w ramach Polityki Żywieniowej Grupy, podlegać będą monitorowaniu i raportowaniu w celu oceny ich wpływu i zakresu ich przestrzegania.
Designed by Freepik

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Jakość w Biedronce
Raport CSR – rozdział
Jakość w Biedronce
Zobowiązania Biedronki na lata 2021-2023
Jakość w Biedronce
Polityka jakości i bezpieczeństwa produktów
Obserwuj nas
Strona główna
Kim jesteśmy
Nasza firmaWartościPartnerstwaNagrody25 lat biedronkiGrupa Jeronimo Martins
Nasza odpowiedzialnośćRaport zrównoważonego rozwojuJakość w BiedroncePartnerzy handlowi BiedronkiBiedronka a środowiskoBiedronka społecznieBiedronka to ludzie
Klauzula RODO